2 in 1

Bloggduon!

Detta inlägg skrivs av Daniel Persson (http://www.danneep.blogg.se/) och Anna Granström (http://www.annagranstrm.blogg.se/).

Nu är det såhär att Anna befinner sig at Daniels house! och inte i Lund för där bor han inte i hus, utan i Kivik!
Det är mycket godt!

Daniel ser ut som en muskelknutte. Idag har vi kollat på små ettor på skolan och känt oss stoora! Jag längtar tills skolan börjar!

Och jag kan inget annat än att instämma i det faktumet! men jag ska slå barnen med kul-påsar i skallen tills det rinner banan-mos ut ur skallbenet. MUMS!
Vi tog oss även en sväng om för att träffa Kimia och John återigen. Den ena av dessa två låg och sov när vi kom till dennes lägenhet och den andre satt på Mårtenstorget och trodde att denne hade blivit övergiven av oss.
Vilken story tillhör vilken person?

Uuee vad äcklig du är daniel!
Jag har fortfarande svårt att förstå skånska btw. Skulle prata med Ina men jag var helt off för jag ffattade inte. Jobbigt. Det tar ett tag att vänja sig. Vilken tur att jag ska vara här i tio veckor då.

Och vilken tur att vi får ha Anna här i tio veckor, hoho. Alltså inte i Kivik utan i Skåne!
Dock måste jag säga att jag fann det ytterst komiskt när min skånska pappa hämtade upp oss i bilen och jag funderade på om Anna skulle förstå vad han sa. Men ja, det gjorde hon turligt nog!

 En bild att ta med en nypa salt...-och peppar!
Anna och Daniel gör allt för att passa in på skolan. Nu är fjårtis-ettorna stolta.


Notera stavning på: fjårtis i Gävle och Fjortis i Skåne! Pretty cool actually!
Imorgon får vi besök av ingen mindre än...

The skåne-master!! Inispinis Lindfors

(aka Ina)!

Jahopp, det är härligt att få gästblogga samtidigt som att ha en gästbloggare här på min/Annas blogg!
Det ger lite krydda såhär nu när sommaren börjar ta sitt slut. Det är därför bloggarna finns till!
För att underlätta höst,vinter och vår perioden med både läsning och skrivande. Eller?

Jaja, vilket skitsnack, vem bryr sig liksom.. Nu ska vi kolla på barnfilm!

Absolut! Annas val stod mellan Småkrypsliv, Digimon och Casper. Det blev Casper. Childhood feor lajf!
Skånska har sin charm...

Nu säger vi godnatt båda två oc hoppas ni skall känna att ni klarar av ännu  en skoldag efter att ha läst detta inlägg för vi två har minsann FORTFARANDE lov och njuter som tusan!

naaaaaaaat ( fjårtisarna är tillbaka.. :s )

och Anna bröt nyss min icke ha en smiley-regel men det får ses som en avstickare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0