Allt är sig likt

Nu sitter jag här igen, satan vad sommarlovet har gått fort! Det känns som att jag aldrig har varit hemma i lilla Gävle.

Mamma skjutsade ner mig igår. Det tog hela dagen dels eftersom vi åkte vid två efter att ha letat efter mina nycklar i ungefär en timme. Och dels eftersom köerna in mot Stockholm är hopplösa. Men jag har iallafall fått övningsköra en del. Tror jag körde sammanlagt 3-3½ timmar.

I lördags var jag med hela gänget förresten. Montana, Madde och Ullis hos mig först. Sen mötte vi Niklas, Viktor och Moa på båten. Senare kom Anna, Pelle och David med grillkorv :p Trevligt en ganska lång stund på kvällen med cruising förbi marinfestivalarna. Madde och jag gick hem i regnet. Sen kröp vi ner i soffan och mös till nån Sandra Bullock-film. Men vi kollade adrig klart. Vi var sjukt trötta trots att klockan bara var runt 2.

I söndags var vi ner på stan och tittade lite innan dom stängde. Lunch på nian. Sen gick vi hem och fixade mina naglar, haha. Nu är dom långa och fina igen. Om man tittar från långt håll :p Hem till pappa för "sista" middagen. Tillbaka till mamma för att Madds skulle hjälpa mig att packa. Men det blev aldrig så. Jag hade ett långt, välbehövligt samtal med Anna istället. Förlåt för det Madde!

Idag gick jag och mamma upp tidigt för att hon skulle klara sig från köerna i Stockholm. Hon hjälpte mig leta efter cykel-nyklarna, pumpa cykeln och annat väsentligt innan vi tog en kort promenad. Sen åkte hon. Helt ensam vart jag. Hade glömt hur tomt det kunde vara. Men nu har jag packat upp och skrivit en för lång blogg igen. Försökte ringa Daniel, men han sover väl fortfarande. Menmen, nu får det räcka. Ska leta efter en bild som vanligt bara. Hejsvejs.


Anna och Madde i Forsnäs sommaren -08 (Y)
Vi hade precis badat med kläderna på i 13 grader, stolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0