I can show you the world

shining shimmering splendid
tell me princess now when did you last let your heart decide?

Jävlar vad jag inte kan få bort den där låten från huvet! Och så tänker jag bara på rumbaslingan från Disneymixen, häftigt att man fortfarande kommer ihåg vartenda steg. Jaja, det måste vara från jag Albin och jag kollade på gamla dansfilmer.

Igår ville jag köra lite så mamma och jag åkte till Ansans, min körskola, och köpte böcker så att jag kan plugga körkortsteori på distans. Vi åkte till lite andra ställen också men det är inte intressant. Jag fick med mig feta boken hem, plus två små böcker fullproppade med vägskyltar.. jag som trodde att jag kunde dom flesta. Iallafall så har vi bestämt nu att jag ska ta riskkursen på jullovet, halkkörningen och massamassa körlektioner på sportlovet och körlektioner, teoriprovet och uppkörningen på påsklovet. Fattar ni att om jag klarar proven, så har jag körkort till nästa vår! Fast jag har ju ingen bil... det suger ju. Någon som vill köpa en sån till mig i födelsedagspresent? (a)

Igårkväll kom Montana hit också. Promenad, film och So You Think You Can Dance blev det. Mysigt som vanligt.

Nu får jag äntligen börja träna igen efter typ världens längsta uppehåll. Halsfluss är fan inte att leka med, även om det låter som något som går över på ett par timmar. Eftersom jag är bjuden till farmor och farfar ikväll hinner jag varken gå på utejumpan i boulongen, eller på gymmet medan mamma jobbar där, så det får bli en springtur i Hemlingby nu på eftermiddagen. Springa är inte det roligaste jag vet, men det är ju bättre än ingenting. Jag har fortfarande träningvärk i vaderna sedan jag tränade balett, vilket bara säger hur grymt otränad jag är i balettmusklerna. Det får nog bli en del dansträning idag också. Det måste bli så, jag får bara sämre och sämre samvete för hur lite dans jag har tränat. Speciellt när jag hör hur mycket Daniel och Michelle har utvecklats på praktiken på Skånes Dansteater.



Sötaste Ato följde med när jag och Montana var och badade på Engelstofta i lördags (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0