Trött, stress, träningsvärk.. Jag är nöjd

Nu när skolan har börjat är det jättesvårt att hinna med och blogga varje dag. Så jag får nog gå tillbaka till att skriva en gång i veckan som jag gjorde innan sommaren. Jag är redan uppe i varv efter bara några få dagar här i skolan, men det känns bra. Jag blir alldeles för rastlös av att bara sitta hemma. Jag sitter i skolan och skriver nu btw. Jag slutade 11.40. Men steppen börjar 17.00.. jag skulle ju kunna åka hem och sova en stund. Men då vet jag att jag blir så sjukt trött så då struntar jag i steppen och det är inte bra. Jag tycker ju att man borde ta vara på allt man kan få på den här skolan. Det är ju gratis! Så nu sitter jga helt själv upp vid datorerna. Försökte göra läxan till ensemble, läsa om les miserables och skriva lite. Men jag förstår ingenting. Jag ska nog titta på musikalen ikväll om jag kan hitta den på internet.

I helgen efter att jag hade kommit hem från Daniel tog jag det ganska lugnt. Träffade Christoffer och Ina på lördagskvällen en stund. Det var kul att se dom träffas första gången efter sommaren. Söndagen gick åt till jobb. 10-16. Jippii...

I måndags var vi på skolan och fick info, skåpnycklar, fadderbarn och tittade på ettornas redovisning av introveckan. Det var roligt att se. Vi var och fikade en stund, men jag tror alla ville hem tidigt.

I tisdags började allt som vanligt. 8,10. Uppvärmning och balett. Än så länge känns det bra. Jag är inte trött på baletten än. Vi har bästa läraren! Vi började med ensemble också (sång). Fan vad jag var nervös. Idag har vi haft våran andra lektion och det känns lite bättre. Men jag kan fortfarande inte hålla en ton. Hem till Daniel och laga mat efter en del krångel. Åkte på att sy hans balettskor också.. attans :p Mitt i allt ringde Kim. Skitkul! Vi pratar med varandra kanske 2-3 gånger per år. Det blir liksom inte mer när jag bor i Lund, han i Stockholm och vi åker till Gävle olika tider.

Igår dansade jag bara balett.. tråkigt. Men jag och Erika åkte till Helsingborg och dansade latin på kvällen. Det var kul. Men skitsvårt!! Jag kunde inte hålla balansen för 5 öre. Inte bra, verkligen inte bra!

Idag hade jag min enda sovmorgon i veckan. 9,00 började vi sjunga! Modernt efter det, som har blivit sjukt roligt! Är så glad över det.

Det var det tror jag. Egentligen borde jag åka hem ett par timmar nu och städa lite.. det är ju ingen annan som städar vår gemensamma toalett.. det är ingen annan som städar mitt rum heller för den delen. Men duktig är jag faktiskt inte. Kanske kan ägna lite tid åt det i helgen. Eller ja, så säger jag bara. Jag får vänta på en sån städ-helg. Jag brukar få lite ryck några gånger per termin. Det är ju bra. Handla måste jag ju också.. Justja. Men nu skriver jag bara för att skriva. Det vart grymt mycket text nu.. Undra om det är någon som orkar läsa ner hit. Kanske, kanske inte. Beror på om jag har några kompisar med liv eller inte ;)

Aja, det är ju sol ute. undra om det är varmt.. Jag ska nog gå till skåpet, sätta på mig ett par brallor och springa till Coop.

Ha det gött alla fans! Puss och Kram

 
Jag är trött.. men den här bilden var på första sidan om man sökte på balett.. vi kanske har tänkt fel hela tiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0