Shopping och julbak

Igår var jag, tillsammans med syrran, på stan för allra sista julshoppingen. Julklapp till farmor och farfar för 519kr på Sahflors eller hur det stavas. Nu får dom så lov att bli glada ;) Men det brukar dom bli, jag hade kunnat ge farmor en äppelskrutt så hade hon blivit glad, hihi, men sånt ger jag bara till Kim.

Efter det så hade jag min första körlektion, gick bättre än förväntat, och det ska bli kul att gå dit igen.

Sedan bar det av till farmor för lunch, pepparkaksbak och julgranspyntning. Farfar kom hem från jobbet och så var det middag helt plötsligt. Kvällen spenderades i mammas tomma lägenhet framför Pluto Nash, Scrubs och ett halvt How I Met Your Mother.

Vaknade i morse, satte ner fötterna på golvet och trillade ihop. Full? nejnej, trött? inte så farligt. Jag hade, och har fortfarande, sån jävla träningsvärk i vaderna! Jag har gått roligt hela dagen för jag kan knappt sträcka på benen. Så roligt :p

Idag har jag plockat undan alla mina kläder som har legat utspridda över hela lägenheten, städat lite och vart allmänt duktig. Klockan 4 mötte jag Montana på stan. Trevligt som vanligt, fastän det var så länge sedan vi sågs. Handlade julklappar åt lill-Ato, fikade en snabbis på nya Waynes (kaffe igen, stolt) och sen var vi överens om att det var för kallt för att göra nåt mer, så vi gick hem.

Nu sitter jag och spelar Jill Johnsons julskiva för mamma medans hon fixar mat. Skitmusik, men jag är glad ändå, lagad mat får man ju inte varje dag.

Det känns inte som julafton imorgon. Julen har liksom tappat sin charm, det är inte lika magiskt som när man var liten. Fast å andra sidan så brann ju bocken inatt! Det höjde stämningen märkvärt! Tradition på hög nivå :)

Jag sitter säkert vid datorn imorgon, men God Jul iallafall, det tåls att säga två gånger :)

Kommentarer
Postat av: sarah

saknar dig :/ fortsätt blogga, kommer följa dig i sthlm genom den ;)

puss och godjul älsko

2009-12-24 @ 13:35:05
URL: http://dansarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0