Helgen :D

Jag har haft en skitbra helg! Det behövdes kanske för att orka in i det sista.

I fredags tränade jag och Christoffer som vanligt. Det var en konstig gubbe utanför S5 just då... läskigt! Jag undrar om han fick tillbaka sin mobil... Iallafall så skulle killarna på födelsedagsfest på kvällen så jag och Ina skulle hitta på något. Eftersom man inte kan göra något om man är under 18 i Lund, så får man helt enkelt dansa utanför kebabvagnen på mårtenstorget! Men det gjorde vi inte då. Vi tog en cykeltur ut på landet istället. Mys! Sen fick jag se hennes secret place haha. En ascool parkering där man kan leka gissa filmen ;) Det var så skönt att cykla, så mitt i natten bestämde vi oss för att åka hem, sova, och sen kliva upp tidigt på lördag morgon för att ta en cykelutflykt till Malmö!

Mycket riktigt, lördag morgon kl. 8 ringde min klocka och jag gjorde mig iordning för att träffa Ina utanför Dogman. Det är status på hög nivå det där. Hur många har cyklat till Malmö? Jag bara undrar! Det var iallafall perfekt väder och vinden blåste åt rätt håll. Vi cyklade vilse i ungefär en timme, men det störde inte mig allt för mycket faktiskt. Väl inne i Malmö strippade Ina på stortorget innan vi gick in på Zara. Kanske världens coolaste affär. Där skulle jag kunna bli fattig på riktigt. Vi åt sallad på något ställe i närheten, och sen började vi färden hemåt. Jag trodde aldrig den skulle ta slut. Självklart hade ju inte vinden vänt, så nu blåste det såklart åt fel håll. Plus uppförsbacka hela vägen. Det tog dubbelt så lång tid att komma tillbaka, plus att vi lyckades tappa bort oss i Arlöv (?).

Men vi lyckades, eller hur? Stolta som vi var åkte vi hem för att äta. Sarah ringde och var i Lund, så lite senare träffade jag henne, Christoffer och Daniel på McDonalds... igen. Dagen slutade med bio! Ser ni vad jag kostar på mig! Filmen hette Knowing och var otroligt bra fram till slutet. De sista tio minuterna var helt sjuka i huvudet. Någon måste ha haft fantasibrist och vart ganska irriterad. Eller flummig, vad vet jag. Dessutom satt killen brevid mig och hans kompis och sa alla replikerna på engelska! Sämst!

Daniel sov hos mig. Stackarn, han var tvungen att gå upp halv 9 för att jag skulle jobba. Det gick helt okej, vi satt mest ute och solade och pratade. Men jag var jätteglad för en stund sedan då jag trodde att det var sista gången för den här terminen. Men nejnej, jag ska tydligen jobba i helgen också.

Ialafall så fortsatte söndagen med att jag träffade folket i Botaniska innan jag fick med mig Christoffer till Hjärup för att träna, gymma och stretcha. Shit vad vi är duktiga! Hem, träna puttelite street, schasa iväg Christoffer för att sen sooooooooooova! Helt slut var jag. Men de var skönt.

Idag vaknade jag nästan utvilad. Men bara nästan. Anna Granström kan inte sova tillräckligt ;)
Skön dag idag. Vi tränar bara modernt, street och lite stepp den här veckan. Så vi slutade 12.15. Tränade en timme tiodans, umgicks lite med Linnea, handlade och åkte hem. Nu har jag precis varit ute på en promenad i kvällssolen efter att ha röjt undan lite i mitt rum som råkade se ut som ett bombnedslag.

Nu tror jag att jag ska ta det lite lugnt. Imorgon är en ny, soft dag i det fina Lund där jag ska sola tillsammans med mina coolingar till kompisar efter skolan. Lite träning ska nog också hinnas med (:

Det här vart väl en trevlig liten blogg. Jag känner mig som en 85-årig tant som berättar om sin trevliga, vackra dag... eller något. Skitsamma! haha hejdå :p
Bild från Thailand bara för att det är SOMMAR! Första juni för sjutton elefanter! :D

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Ni verkar verkligen ha det trevligt där nere!!:) Sen har jag en sak att berätta för dig, men det kan vi ta någon annan gång..

2009-06-01 @ 21:57:14
Postat av: Daniel

Om du är en gammal tant så är jag en gammal gubbe. Men det var en klockren helg och idag var det härligt med lite fräsch sol :) Blivit mer brownie? Nattifnatti!

2009-06-02 @ 23:25:35
URL: http://danneep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0