Sista veckan!

Tiden går så grymt fort nu! Det är redan sista veckan och jag har nu bott i Lund ett år! Jag känner mig fortfarande liten och ny på skolan, det är kanske dags att ändra på det...

Iallafall så är vi klara med all teori för ettan. Den här och förra veckan består bara av projektdagar där vi repeterar som sjutton inför sommarshowen som äger rum lördag 13/6 och söndag 14/6. Just nu känns alla nummer som jag är med i tråkiga, för långa och allmänt jobbiga. Men jag tror nog att det blir roligt på föreställningen iallafall. Allt är så organiserat också. Jag är ju van vid teatern hemma, där genrepet är totalt kaos. Ingen har kläder, hälften av alla som ska vara på scenen sminkar sig, folk tappar byxor och kjolar, missar ingången eller vad som helst. Här går man igenom danserna först och repeterar en miljard gånger. Det är ju toppen, så att man kan njuta av att vara på scenen sedan utan att behöva oroa sig. Men jag måste säga att det var extremt roligt med kaos på Gävle teater också. Men nu ska vi föreställa proffs...

Men för att tala om något helt annat. Helgen. Kul, men jobbig. Salsafesten på Mejeriet i fredags blev ju som den blev. Vi skulle inte komma in, alla blev sura, inte minst jag, men sen kom vi in iallafall. Och då var det kul! Jag älskar salsa! Det är så skönt. Jag hade ont i fötterna som satan efteråt, men det var så värt det. Det är vid sådana tillfällen som jag är glad att jag går i en dansklass. Alla dansade, alla dansade grymt bra för övrigt, men just det att så många ville vara med. Det skulle ingen i min gamla klass få för sig hahaha. Vilken tanke!


Jag kom hem till mig klockan 4, där Erika, stackarn, låg och sov. Hon piercade tungan i torsdags och hade förmodligen jätteont. Jag satt och tittade när hon tog hålet och bestämde mig direkt för att jag aldrig ska ta hål i tungan. Aj som fan. Iallafall, så var jag lagomt trött klockan 9 när vi skulle upp för att jobba på allas vårat ålderdomshem. Vi slutade 12. Jag åkte hem, sov ett par timmar, gick upp för att slänga in tvätten i källaren och gick sedan och la mig igen. Så slö, så slö. Men så kan det vara ibland.

Söndagen spenderades mestadels i Hjärup där jag och Christoffer tränar nu för tiden. Teknikträning och lite gymmande på slutet. Jag har träningsverk idag.

Just nu sitter jag och väntar på att få åka tillbaka till skolan för att träna igen. Har varit inne på teatern och repeterat hela förmiddagen så det ska faktiskt bli skönt att få röra lite på sig.

Det var nog allt för nu, jag vet att jag uppdaterar sällan, men jag pallar faktiskt inte. Too bad! Mohaha :p
Åh vad jag är smart! Jag fick in hela bloggen i samma bild! Tiden innan Lund, Gävle teater, genrep och salsa! Ohyeah! hahaha sämst :p


Kommentarer
Postat av: Daniel

Sitter och tittar på dans tv där en ful dansk dansar och sjunger. Ville bara säga det för då blir du kanske sugen på att dansa i våra LÅNGA, nummer igen x)

2009-06-10 @ 22:39:18
URL: http://danneep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0