Bästa helgen i Lund

Igår kom farmor, farfar och Inger till mig i Lund! Jag är så glad! Vi har haft en jättemysig helg.

Igår åkte vi till Scandic för att boka rum åt dom. Sen gick vi ner i deras restaurang för att äta en tidig middag. Tips: ät inte där. Det var inte värt pengarna. Iallafall, så åkte vi till Ica, då farfar vägrar att gå på Konsum av någon gammal, konstig anledning. Sen bar det av till mig, för att koka kaffe åt sällskapet. Det var roligt, vi är så flummiga allihopa.

I morse ringde farfar kl 11 och frågade om vi skulle åka till stan. Jag visade Mårtenstorget, skolan, Stortorget, turistinformationen (karta till farmor då hon har, om möjligt, sämre lokalsinne än mig), domkyrkan, universitetshuset m.m. Farmor gick och frågade några ungdomar, varav 2 st. var dragqueens, vad de höll på med. Dom klädde en staty av Selma Lagerlöv...? Det var extremt roligt iallafall. Jag och farfar stod på lagomt avstånd och skämdes lite, men skrattade. Vi fikade, köpte svenska jordgubbar och åkte till hotellet för att vila lite.

På kvällen åt vi födelsedagsmiddag på Cafe Finn, som för övrigt gjorde vår skolmat för inte allt för länge sedan. Det var super och till och med farfar var nöjd! :D Jag fick även chans att lära mig lite eftersom jag ska jobba på en resaturang i sommar.

Jag och Inger bestämde oss för att promenera hem till mig för att förbränna lite av maten. Men vi stoppades av en miljon poliser vid dackegård. Jag hade ingen aning om vad det var där, men det var jättemycket folk och fler poliser än jag någonsin har sett förr. Vi lyckades komma in på området innanför poliserna, och sedan var det svårt att komma ut! En polisbil följde efter oss en bit på vägen mot mig. Typ som att vi skulle vara våldsamma... ojojoj.

Fika hos mig igen. Vi tittade på början av melodifestivalen innan dom var trötta och åkte hem. Imorgon åker dom hem, men jag är inte ledsen för det, jag kommer ju hem på torsdag och ska förmodligen dra med mig syrran och hälsa på dom! Det här har vart den bästa helgen jag har haft i Lund tror jag. Ni kanske tycker att det ska vara mycket roligare att festa en hel helg eller så, men ni känner inte min farmor och farfar! Vi har så himla kul och jag älskar dom av hela mitt hjärta.
Bild från Axmar brygga för någon jul sedan. Jag fick ingen chans att ta kort idag.Axmar brygga någon jul sedan. Fick ingen chans att ta kort idag.

Jag måste även få berätta att jag sitter och kollar på Eurovision för tillfället. Det är ganska ovanligt då jag egentligen inte är för intresserad av det. Jag brukar tycka att musiken inte är så bra. Men i år var musiken faktiskt helt okej. Jag tyckte om Tyskland och Storbrittanien mycket. Sverige var inte heller allt för dåliga. När jag lyssnade på Norge var min första tanke oproffesionell, hemmagjord låt med dålig engelska. Men lik förbannat sitter jag och sjunger; I'm in looove with a fairytaale... Norge kanske ska vinna trots allt. Jag har väl inte så mycket att säga till om.

Det var allt för nu! Jag är på bra humör igen. Det är skönt. Jag har besegrat svackan MOHAHA! haha ja, jag börjar bli trött.
God natt (:


Kommentarer
Postat av: Daniel

MEN USCH FÖR FAN FÖR NORGES BIDRAG! :P Den hade lika bra kunnat platsa i Junior Eurovision, ingen hade märkt någon skillnad.

2009-05-17 @ 00:44:05
URL: http://danneep.blogg.se/
Postat av: montana

ååhh :P, kommer du till gävle? :), hur länge blir du kvar?? man vill ju träffa dej

2009-05-17 @ 09:26:20
Postat av: Sarah

Norge var bra tyckte jag =) Och guu så kul att din farmor och farfar kom, ni verkade ha det jättemys :) Ses imorgon :D

2009-05-17 @ 17:08:33
URL: http://dansarah.blogg.se/
Postat av: Daniel

Btw, kul att du hade en bra helg med farmor, farfar och faster :D

2009-05-17 @ 22:23:35
URL: http://danneep.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Ni verkade ha jättetrevligt!! Och jag såg inte förrän nu att du hade frågat om skolmästerskapet, Jonas och Oliva kom 1 och Ullis och Oskar kom 2, jag och Måns kom 3 ;) Puss och kram på dig och hare bra, saknar dig!!<3

2009-05-19 @ 21:13:03
URL: http://mikaelabostrom.blogg.se/
Postat av: syrran

ååh jag älskar farmor och farfar :D<3 De är de bästa farföräldrar man kan ha!

Så kommer du hem imorgon natt oxå så ska vi käka hos farmor och så :)) det kommer bli mkt äta när du är här ;)

2009-05-19 @ 23:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0