Cruising!

Jag älskar cruising!
Igår åkte jag till Elin i Tomelilla typ vid halv 11. Var framme halv 1. Helt sjukt att det är så långt. Fattar inte hur folk orkar pendla varje dag! Iallafall så tog det 2 timmar att göra sig iordning innan det bar av. Vi åkte halvvägs till Ystad där vi minglade ganska länge. Kollade på alla bilar vilket var intressant, även fast jag inte kan så mycket om bilar. Elin och hennes syrra diskuterade modeller, år, lack osv. Jag tycker det är lättare att dela upp dom i kategorierna snygg och ful.

Vid 7 började turen till Ystad. Och där satt vi i bilden fram till klockan var runt 10. Kallt som satan var det, men mysigt iallafall. Folk i skåne är så roliga (: Alla hejjar och vinkar. Visserligen pratar dom konstigt där på österlen, man får koncentrera sig ordentligt för att förstå, men det går iallafall. Jag är ganska bra på att le och nicka vid det här laget.

När vi kom hem ringde Montana och sa att det var cruising hemma också! Vilket sammanträffande. Men jag måste säga att jag hellre var här. I Gävle bryr man sig inte om bilarna, musiken eller kläderna. Hon och Moa hade tillochmed gått in och satt sig på ett fik. Herregud. Haha!

Idag har jag varit duktig och fixat saker här hemma. Nu är jag klar och ska vila och ladda inför en ny vecka. Senare ska jag nog ta en promenad också. Det var så skönt förra söndagen. Jag går så långt bort från mitt hus som möjligt till jag tycker att det räcker att promenera. Sen tar det ungefär dubbelt så lång tid att hitta tillbaka. Det blir lagomt mycket motion. Smart va?

Här kommer ett par bilder från cruisingen:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0