Hair och pajjat hår

Igår skulle jag färga håret. Idag åker jag akut till Annika för att fixa det. Det är fläckigt, gult och delvis vitt. Jag som bara skulle färga utväxten lite ljusare... Jag ser ut som en fjårtis som har slitit ut sitt hår med blekning och plattande.

Imorse halv tio ringde jag till Gävles danskonsulent för att fråga lite om praktik. Då sa hon att det fanns platser över på en musikalworkshop som jag inte hade anmält mig till. Det var flera som hade hoppat av. Den började klockan tio så jag slängde på mig kläder och lyckades komma dit i tid. Idag skulle vi ha koreografi från 10 till 5 med Maria Kim (hon var med i Avenue Q som vi såg med skolan bland annat). Vi fick sluta två timmar tidigare för det fanns inte så mycket att göra. Dansen var jätteenkel och jag är lite besviken på att hon inte kunde gå igenom mer teknik i stegen eller vad som helst. Det var iallafall ganska tråkigt. Men nu har jag ju sagt att jag ska vara med. Så det är bara pallra sig upp imorgon för att börja sjunga klockan 10. Det är iallafall Hair vi ska göra, och jag sitter och tränar in texten just nu.

Missförstå mig inte, Maria är hur bra och hur trevlig som helst. Hon kommer förresten från Sandviken. Det visste jag inte när vi såg Avenue Q på skolan.

Jag börjar bli lite nervös inför sången då det är många som har sjungit sedan de var små och jag har bara haft ensemble i typ åtta veckor. Sen var det en kille från Helges där! Glöm att jag står brevid honom! Han är hur grym som helst.

På lunchen stod tre stycken och tränade på "beat it". Jag var tvungen att fråga vad dom skulle ha dansen till. Dom hade bara försökt lära sig från internet visade det sig. Så jag lärde dom det jag kunde och vi lyckades hitta låten på Marias Ipod. Det var ju roligt iallafall.

hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0