Prestationsångest

Koreografitävlingen närmar sig och jag börjar bli nervös. Alla har sjukt bra koreografier och jag känner mig inte riktigt nöjd med min. Å ena sidan ställer jag upp i tävlingen endast för att känna på hur det är att koreografera och få lära mig att jobba på det sättet. Men å andra sidan kommer jag må asdåligt när ingen förstår vad koreografin handlar om, när alla tycker den är alldeles för basic och när de andra koreograferna kommer med pangnummer som går att jämföra med Mia Michaels. Jag vet flera stycken som har kämpat och slittit för livet med deras, och som har så otroligt genomtänkta koreografier, medan jag faktiskt egentligen inte har lagt ner så mycket jobb som jag kanske borde ha gjort. Menmen, det går inte att göra så mycket nu när vi hade sista träningen idag för allihopa. Erika åker till Spanien imorgon och kommer tillbaka på måndagen innan tävlingen som är på onsdagen.

För att sluta tänka på det så kan jag berätta att denna veckan har varit överdrivet vanlig. Skola, rep med mina dansare, rep med Linnea, jobb och träning. Imorgon är det skola och rep som gäller igen. Efter det ska jag bara hem och plugga och sova hade jag tänkt. Alla andra ska bort eller ut. Helgen kommer typ bestå av träning, plugg och mys. Ser ut ungefär som i ettan.. ganska tråkigt om jag ska vara ärlig. Men det behövs väl vanliga vardagar ockå antar jag. Man kan inte ha kul hela tiden.

Mm, nu är det matte, svenska och städning som gäller.

Ta hand om er (:


Kommentarer
Postat av: sarah

åh men gulle anna. Känn inte så!! Försök fokusera på ditt eget utvecklande och jämför inte med andra. Jag vet att det är svårt, tycker också det är jobbigt. Men vi ska ha kul? Eller hur`? Inte skämmas, det är en skoj upplevelse och vi kommer ha dunderkul du och jag och alla andra =)

2009-10-08 @ 23:02:46
URL: http://dansarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0