Slutet för denna blogg

Nu ska jag, som alla andra, sammanfatta år 2009. Men jag ska också få med min tid på LDMG, världens mysigaste skola och denna bloggens historia då den nu har gjort sitt. Men grina inte för det, det kommer en ny. En bättre. En finare. Om mitt nya påhitt - Stockholm, Danderyd.

Hösten 2008

En regnig sommardag i mitten på lovet fick jag beskedet - Lunds dans- och musikalgymnasum! Dansartist, WOW!

  • Kvällar i Nilstorp hos killarna!
  • Vårt första projektarbete i ettan. Erika, David, Caroline, David. Herregud.
  • Kulturnatt och dansuppvisning, fett!
  • klassisk bild
  • Workshop med Tasha Hamilton, inspirerande.
  • Rätt var det var så var det julavslutning!

Årsskiftet -08/-09

  • Nyår hemma hos Oskar, trevligt. - Twist it shake it shake it shake it shake it babeeee!
  • Nyårslöften som jag vid det här laget har glömt.
  • Tillbaka till Lund för träning till koreografitävlingen. Daniels koreografi ägde och jag fick äran att vara "huvudrollen".
  • Sportlov och jag, mamma och bajsmoa åkte till Thailand två veckor för sol, bad, shopping och kackerlacksjagning.
  • Det var ju valborg också..
  • Fest i ladan?
  • Många, många eftermiddagar på Mc Donalds/Kilians med kräng-gänget Christoffer och Daniel.
  • Flera tjejkvällar hos Michelle eller Christoffer.
  • Cykeltur till Malmö med Ina!!

Fram mot sommaren

  • CRUISING på Österlen! Cruising på riktigt
  • Sommarshow
  • En kväll hos Ina, en monopolkväll - Vilken söt liten hund!

Sommarlov

  • Sommaren försvann i jobb, träning och måsten
  • Men jag lyckades iallafall ta upp kontakten med några saknade.
  • Sista veckan var jag och Daniel hurtiga i Kivik. Pepp på skolan var vi också, och det höll i sig ända till höstlovet!

Hösten -09

  • Alla kämpade som sjutton! Balett, teori, koreografitävling etc.
  • Koreografitävlingen var en bra insikt, väldigt utvecklande, och jag fick chansen att inse hur hårt koreografer och lärare jobbar. Resultatet blev en dålig dans, men bättre kontakt med mina underbara dansare.
  • När höstlovet närmade sig var vi alla slut och less.
  • Efter lovet gick tiden otroligt segt.
  • En helg kom Moa och Albin för att tävla i Helsingborg. Intense.
  • Efter det var det mörkt, kallt och trist.
  • Det enda jag riktigt kommer ihåg var bowling-överraskning på Daniels födelsedag! Jag som trodde jag kunde bowla. Attans
  • Revyn är svår att förklara, kul men tråkig på samma gång. Lärorikt men onödigt.
  • Mina närmaste fick beskedet om min flytt till den Kungliga Hufudstaden.
  • Sega veckor, men vi tog vara på tiden tycker jag.
  • Julavslutning med kramar, nallebjörnar och tårar.

Årsskiftet -09/-10

  • Lugnt jullov med träning, kompisar och familj.
  • Nyår firades hemma hos Pelle, underbart!

 

2010 ska bli fett! 18 år i Stockholm! Men jag saknar redan Lund och mina skåningar <3


Kommentarer
Postat av: Daniel

ÅÅÅH, jag blev jätteledsen när jag läste detta.

Ledsen och jätteglad på samma gång. Det var en jättefin sammanfattning! usch.. jag kommer sakna dig här nere när vi börjar näst nästa vecka men jag kan inte annat än att säga att du kommer vara brilliant på nya skolan och att vi kommer ses mer. DEFINTIVT! Jag och Michelle funderar på att göra slutveckorna av vår praktik i stockholm. Hoho.

Vi hörs och för guds skull. Om du lägger ner denna bloggen så starta en ny men ta inte bort den utan låt den stanna kvar så att man kan läsa gamla inlägg.

2010-01-02 @ 12:41:20
URL: http://danneep.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0